ارزان ترین منطقه تهران برای خرید خانه و منزل مسکونی

طراحی فایل آپارتمان در لس آنجلس، کالیفرنیا 90025-4718 ایالات متحده امریکا

ارزان ترین منطقه تهران برای خرید خانه و منزل مسکونی

ارزان ترین منطقه تهران برای خرید خانه کجاست؟ خانه‌دار شدن آرزوی همه افراد و خانواده‌ها است. مخصوصاً اگر در حال شروع یک زندگی مشترک باشند. از اولین دغدغه‌های عروس و داماد یافتن خانه ایی برای شروع زندگی است. حتی ممکن است پس از سال‌ها کار و تلاش و پس‌انداز خانواده ایی می‌خواهید صاحب‌خانه شخصی خود شوید. از سوی هم ممکن است با بزرگ‌تر شدن خانواده‌تان نیاز به خانه ایی بزرگ برداشته باشید. زیرا می‌خواهید در آن خانه در کنار عزیزانتان خاطرات زیبایی را خلق و جاودانه کنید.

متأسفانه با توجه به رشد بی‌سابقه قیمت خانه در تمامی مناطق تهران، شاید فرصت خانه‌دار شدن برای همه فراهم نباشد. در حوزه املاک طی سالیان سال یک‌روند قابل‌پیش‌بینی رشد قیمت وجود و طی می‌شد. اما متأسفانه طی چند سال گذشته تمام این معادلات به هم خورده است. نوسانات قیمتی بر روی ملک افزایش تصاعدی و چشمگیری را طی کرده است.

این جهش قیمت بر روی املاک با هیچ فرمول مشخصی قابل‌اندازه‌گیری و محاسبه نیست. این رشد قیمت به قدری غیرقابل‌کنترل است که محاسبه درصد رشد را غیرممکن نموده است. این امکان وجود دارد شما این مقاله را زمانی بخوانید که باز قیمت‌ها یک‌جهت دیگر پشت‌سر گذاشته باشند اما باز تفاوت قیمت در مناطق مختلف را شاهد خواهیم بود.

به‌صورت کلی افزایش قیمت‌ها در همه نقاط شهر تهران رخ‌داده است. سؤال این است آیا امکان خرید خانواده برای افراد مختلف با بودجه‌های متفاوت وجود دارد؟ با توجه به افزایش وام‌های مسکن و نیز افزایش وام ازدواج برای خانه اولی‌ها، این فرصت هنوز فراهم است که با کمی بررسی در مناطق یک‌خانه متناسب با بودجه خود بیابید. البته باید منطقی بود که این مناطق در بخش شمالی شهر تهران واقع نخواهند بود. اما باز در محدوده شهر تهران هستند و این خود یک مزیت برای افراد شاغل است.

معرفی ارزان ترین منطقه های تهران برای خرید خانه

زمانی که صحبت از خرید خانه به میان می‌آید باید یک بودجه ای را تعیین نمایید، زیرا از این طریق می‌توان فهمید که جستجو به کدام مناطق محدود خواهد بود. شاید بودجه خوبی داشته باشید که فقط می‌ماند انتخاب منطقه موردنظر و خرید خانه! اما بسیاری از افراد بودجه محدودی دارند اما مایل نیستند به حاشیه شهر تهران بروند. ماندن در محدوده شهر و استفاده از امکانات کلان‌شهر تهران برایشان حائز اهمیت است.

در این مقاله هدفمان معرفی و مقایسه مناطقی است که بتوانید با قیمت ارزان‌تر از بقیه مناطق صاحب‌خانه شوید. پس سوال اصلی این است که آیا منطقه ارزانی برای خرید خانه در تهران وجود دارد؟ ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه کدام مناطق هستند؟

اگر کمی در میان آگهی‌های منتشر شده املاک نگاهی بیندازید. قطعاً محله‌هایی در تهران وجود دارند که قیمت خرید خانه در آن‌ها ارزان‌تر از بقیه مناطق تهران است و می توایند ارزان ترین منطقه تهران را به خوبی بشناسید. باید بدانید که این مناطق در قسمت‌های شمالی یا مرکز شهر تهران نخواهند بود. باید کمی به سمت جنوب، شرق یا برخی از محدوده‌های غرب تهران بروید. زیرا در این مناطق قیمت خرید خانه نسبت به مناطق دیگر ارزان‌تر است. امکان پیدا کردن خانه در این مناطق متناسب با بودجه شما خواهد بود. البته توقع قیمت‌های بسیار ارزان هم داشته باشید ولی باقیمت‌های سرسام‌آور روبرو نیستید که شما را ناامید و سرگردان نماید.

همان‌طور که گفته شد طی چند سال گذشته میزان رشد قیمت خانه در برخی از مناطق بشدت افزایش‌یافته است. این افزایش قیمت در همه مناطق به چشم می‌خورد و اما هنوز در مناطقی شما فرصت خرید را به‌دلیل ارزان‌تر بودن قیمت خانه خواهید داشت. خوب باید ببینیم متوسط قیمت مناطق مختلف چقدر است.

جنوب تهرانمنطقه شمال تهران – گران ترین منطقه تهران

مطمئنا همه می‌دانیم خانه و آپارتمان در مناطق شمالی شهر قیمت بالا و بعضاً سرسام‌آوری دارد. از نوع طراحی و دیزاین لوکس تا مواد به کار رفته در ساخت و یا بازسازی خانه‌ها باعث شده است که بر قیمت خانه‌های این مناطق افزوده شود. قاعدتاً این مناطق از گران‌ترین مناطق شهر تهران هستند و از ارزان ترین مناطق تهران به شمار نمی‌آیند. پیشنهاد ما این است که وقت خود را برای یافتن خانه ارزان‌قیمت به‌هیچ‌وجه در این منطقه صرف نکنید. زیرا در این نوسانات قیمتی هرچه زودتر منطقه هدف خود را بیابید زودتر به خانه ارزان‌قیمت و مناسب خود خواهید رسید.

اما شاید دانستن اینکه مناطق 1 تا 3 تهران که جزو مناطق لوکس و گران شمال شهر به حساب می‌آیند، خالی از لطف نباشد. برخی از بخش‌های این مناطق قیمت هر متر مربع آن به حدود 95 تا 98 میلیون تومان می‌رسد. قیمت بالای هر متر مربع از یک‌سو و بالا بودن متراژ خانه‌ها از سوی دیگر باعث می‌شود رقم نهایی این منطقه بسیار بالاتر از حد انتظار باشد. حالا به این مبالغ طراحی و دیزاین داخلی لوکس را اضافه نمایید که رقم از حد انتظار نیز بالاتر خواهد رفت.

متراژ بالای زمین به همراه قیمت بالای هر متر مربعی باعث به وجود آمدن قیمت‌های نجومی خانه‌ها در این منطقه شده است. این مطلب باعث شده که این مناطق جزو گران قیمت‌ترین مناطق تهران به شمار بیایند. شاید گاهی بد نباشد که برای لذت بردن از زیبایی و خاص بودن این خانه‌ها، به این مناطق سر بزنید.

گرانترین خانه های شهر تهرانمنطقه غرب تهران

در تقسیم‌بندی مناطق شهری تهران که در غرب قرار دارند. مناطق 22 و 21 غربی‌ترین بخش هستند. در تقسیم‌بندی غرب تهران اما پربازدیدترین محله جهت خرید منطقه 5 و 10 است. این دو منطقه با بیشترین میزان خریدوفروش ملک در طی سال‌‌های گذشته بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند. اما همچنان این مناطق جزو ارزان ترین مناطق تهران به حساب نمی‌آیند. اما نسبت به بالا بودن میزان خریدوفروش ملک در این منطقه طی سال گذشته باعث شده که جزو مناطق اصلی جهت جستجوی خانه باشد. حال اگر بودجه مناسب این منطقه را داشته باشید این منطقه به شما پیشنهاد می‌شود.

در انتخاب عجله نداشته باشید، چون مناطق دیگر نیز قابل‌بررسی و جستجو هستند. در این مقاله تصمیم داریم ارزان ترین منطقه را بیابیم تا خانواده‌ها بتوانند با کمترین بودجه صاحب‌خانه شوند. این مناطق طی آمار بررسی شده در سال گذشته جزو پر فروش تر ین خانه‌ها بوده است ولی نه ارزان ترین!

پس لازم است که با دقت بیشتر مناطق را رصد کنیم تا بتوانیم بهترین خرید خانه را با قیمت مناسب داشته باشیم. البته ما به دنبال ارزان ترین منطقه برای خرید خانه هستیم. شاید ساخت سازهای موجود در این منطقه بیشتر از مناطق دیگر باشد ولی قیمت آن در رنج متوسط و کمی رو به بالای قیمت خانه قرار دارد.

شهرک اکباتان در غرب تهرانمنطقه شرق از ارزان ترین مناطق تهران

با توجه به گسترش شهر از سمت شرق و پراکندگی جمعیت بسیار باعث شده است که میزان ساخت‌وساز خانه، آپارتمان و نیز مجتمع‌های بزرگ در این منطقه با رشد بسیاری روبرو باشد. طبق آمار میزان خرید ملک طی سال گذشته در این منطقه نسبت به بقیه مناطق کمتر بوده است.

اما به این نکته باید توجه کرد که بخش زیادی از تراکم جمعیت در مناطق شرق تهران سکونت دارند. حجم مناطق تودرتو این بخش از سطح تهران بسیار زیاد است. در مسیر شرق بزرگراه‌ها بسیاری وجود دارد که به مسیر عبورومرور افراد و ماشین‌ها است. یک منطقه بشدت شلوغ و با تراکم زیاد جمعیت، ساخت‌وسازها این منطقه بسیار زیاد است.

به این نکته دقت نمایید که سند و پایان کارخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. ساخت خانه‌ها بدون نظارت و با حداقل ایمنی باعث خواهد شد که در آینده ایی نه چندان دور دچار مشکل شوید. قبل از خرید خانه باید تمام موارد را در نظر بگیرید. نرخ رشد قیمت هر متر مربع این منطقه نیز از گزند گرانی‌های در امان نبوده است.

خانه‌های این منطقه متراژهای متفاوتی دارند. از خانه‌ای 40 متری گرفته تا خانه با حیاط‌های بزرگ که ویلایی است. پراکندگی انواع این خانه در این منطقه بسیار زیاد است. البته بسیاری از خانه‌های سازمانی را می‌توانید در انتهای این مناطق بیابید. اما قیمتشان به‌عنوان ارزان ترین منطقه به حساب نمی‌آید. باید بیشتر و با تمرکز بر روی خانه‌های ارزان به جستجوی خود ادامه دهید.

ارزان ترین خانه در منطقه شرق تهرانمنطقه جنوب تهران – ارزان ترین منطقه تهران

مناطق جنوب شهر تهران بهترین گزینه است برای افرادی که واقعاً به دنبال خرید خانه هستند. در بین همه ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه است. این فرصت را از دست ندهید. کافی است در ارزان ترین منطقه تهران که شامل منطقه 18 و 17 است و بعد از آن در منطقه 20 به جستجوی خانه بپردازید. شاید باور نکنید این مناطق جزو ارزان ترین منطقه‌های تهران هستند. کافی است که این فرصت را از دست ندهید و با جستجوی مابین گزینه‌های موجود صاحب‌خانه شوید.

خیابان‌های نواب، فلاح و خیابان جی در منطقه جنوب شهر تهران ارزان ترین قیمت خرید خانه را به خود اختصاص داده‌اند. این منطقه شاید بافت خانه‌هایی قدیمی است اما در این میان می‌توانید خانه‌های نوساز یا چند سال ساخت بیابید. برخی دارای آسانسور نبوده ولی برخی که نوساز تر هستند امکانات بهتری مانند آسانسور را دارند. با جستجوی بیشتر حتماً یک خانه نوساز و با امکانات خوب خواهید یافت.

یکی دیگر از مناطق تهران که می توانیم ارزان ترین خانه ها را آنجا پیدا کنیم، کهریزک است. با توجه به بافت نوسازی که این منطقه دارد، می توان به جرأت گفت که در این منطقه می توانید با کمترین هزیزنه ممکن یک خانه زیبا و فول امکانات را خریداری کنید و ضمن دسترسی مناسب به مترو، یک سرمایه گذاری خوب روی مسکن داشته باشید. گروه ساختمانی سرپناه این افتخار را دارد که زیباترین و با امکانات ترین خانه ها را در منطقه کهریزک را با بهترین شرایط پرداختی در اختیار شما قرار می دهد. در زیر یک نونه از ساختمان های ساخته شده توسط گروه ساختمانی سرپناه را مشاهده می کنید.

ساختمان سرپناه دوخانه با متراژ پایین

همان‌طور که گفته شد همه خانواده‌ها به دنبال خانه هستید ولی بودجه محدود باعث ناامیدی آن‌ها می‌شود. اما نگران نباشید باز می‌توانید مناطقی در تهران بیابید که خرید خانه در آن ارزان‌تر از مناطق دیگر است. آمارهای منتشر شده از املاک و مستغلات بیانگر این مطالب است که بیشترین خریدوفروش خانه بر روی متراژهای پایین‌تر از 60 متر و در مناطق جنوبی شهر تهران بوده است.

رشد تصاعدی قیمت ملک و محدود شدن بودجه باعث شده است که به‌ خانه‌هایی با متراژ پایین رو بیاورند. بیشتر آمار برای خانه‌های ارزان‌قیمت مربوط به منطقه 17،18 و 20 تهران است. این مناطق در حوالی جنوب شهر قرار دارند. لازم به ذکر است که اغلب خانه‌های ساخته‌شده در این مناطق با متراژ پایین و زیر 60 متر می‌باشند. به این دلیل است که مردم امکان خرید خانه را با قیمت مناسب و ارزان‌تر را خواهند داشت.

بسیاری از مناطق بر اساس متراژهای موجود متأسفانه زیر 150 متر نیستند و قاعدتاً مبلغ هر متر مربع آن نیز بالاتر خواهد بود. از حاصل‌ضرب قیمت به متراژ قاعدتاً رقم‌ها بسیار بالاتر از چند میلیارد است. یادتان باشد که اگر منطقه‌ای در تهران با قیمت هر متر مربعی مناسب با ارزان ترین نرخ یافتید، پارامتر متراژ پایین نیز می‌تواند به شما کمک کند.

همینطور بادی این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در هر منطقه ای تا چه متراژی می توانید خرید کنید. به طور مثال در منطقه کهریزک با توجه به در حال توسعه بودن منطقه، رد زمان کنین می توانید یک واحد مسکونی با متراژ 70-80 متر را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید که امکانات داخلی و محیطی فراوانی دارد. به طور مثال درتصویر زیر نمایی از یک واحد مسکونی ساخته شده توسط گروه ساختمانی سرپناه را که سرپناه یک نام دارد را می بینید.

داخل واحد مسکونی سرپناه یکسخن پایانی

در این مقاله از مجله گروه ساختمانی سرپناه به معرفی و بررسی ارزان ترین منطقه تهران برای خرید خانه اشاره کردیم. البته شهرک‌هایی در اطراف شهر تهران وجود دارند که به‌صورت ساختمان سازی انبوه وجود دارند. این گزینه آخرین مورد در لیست است که اگر در ارزانترین منطقه سطح شهر تهران نتوانستید خانه ایی به خرید به آن مراجعه کنید. البته اینکه از سطح شهر دور می‌شوید دلیل نخواهد بود قیمت خانه‌ها بسیار ارزان باشد. گاهی اوقات قیمت این ساختمان‌ها از برخی از مناطق تهران گرانتر است.

طبق این مقاله به مناطقی اشاره شد که ارزان ترین قیمت خرید خانه را به خود در شهر تهران اختصاص داده‌اند. مطمئنا این ارزانی به‌دلیل فقط قیمت پایین متر مربع خانه نیست بلکه بعضاً متراژ پایین هم کمک‌کننده قیمت نهایی تمام‌شده خانه است. با پیگیری و جستجو در مناطق ارزان تهران می‌توانید صاحب‌خانه شوید. همچنین از سطح شهر زیاد دور و به حومه شهر کشیده نشوید.

نوشتن یک پیام

Your email address will not be published.

پست مرتبط